pondělí 15. října 2012

Berlín.

weheartit.com
Dobrý večer vespolek!


Včera jsme konečně domluvili s přítelem a několika kamarády prodloužený víkend v Berlíně. Berlín je mnou zcela milované město, to co spousta lidí cítí k Paříži, tak to mám já s Berlínem. Byla jsem tam poprvé teď o letních prázdninách s přítelem a zamilovala jsem si ho. Miluju tu historii na každém kroku, ve městě které srší novotou a stylem. Bydleli jsme trošku bokem a nechtělo se nám platit nehorázné sumy za metro, tak jsme všude chodili pěšky a ačkoliv jsem měla pohodlné boty, na konci těch dvou dnů jsem necítila nohy.. 

Nicméně si myslím, že pokud chcete poznat město, tak chodit všude pěšky je dokonalý způsob. Dostanete se na místa, která jste ani navštívit nechtěli a je to celé ohromně vzrušující, přeci jen, Prahu už mám prolezlou zkrz naskzr. Berlín je teda větší město než Praha a chodit všude pěšky je neskutečný výkon, ale žijeme jen jednou ne? :) Naposledy jsme nachodili tak 35km určitě, ale zážitek to byl neskutečný.

Nakupování v Berlíně jsem si bohužel minule moc nevyzkoušela, v obchodě jsem byla dvakrát a to jednou v HMku abych si koupila šálu protože venku pršelo a já byla oblečená jak na motýly. A jednou v KaDeWe, kde jsem se pohybovala jen po patře s jídlem a přítel mě odtamtaď horko-těžko dostával. Nicméně tentokrát si to plánuju užít mnohem víc, hlavně protože nejedu jen s přítelem, kterého nakupování moc nebaví. :-)

Když jsme jeli do Berlína, měli jsme jeden hlavní cíl, The Barn. Je to kavárna v centru města, poblíž Alexanderplatz. Pokud se chcete dozvědět víc, na Scuku je recenze od Cuketky který tuto kavárnu jen a jen chválí. A protože můj přítel je lehký (čtětě, přehnaný) kávový snob, který si potrpí na dokonalém espressu, byl tam spokojen. Já jakožto popíječ horké čokolády jsem si dala dortík a tvářila se spokojeně, nicméně byla jsem ráda, že on si to užil. Dobrých kaváren je v Berlíně víc a rozhodně doporučuji experimentovat, nechoďte jen do Starbucks! Pro případnou inspiraci doporučují Scuk, kaváren tam je doporučených víc a všechny jsou vyzkoušené. :-)

A co vy, jaké město je vaše vyvolené? Povídejte, přehánějte!

přeji vám silnou imunitu a krásný den!
-annadotorg 


8 komentářů:

  1. Krásně napsané. Já v Berlíně nikdy nebyla, přítel tam byl se školou a říkal, že to je super město. Já jenom prostě nesnáším němčinu a Němce, nevím, jestli by mi to tu návštěvu trochu nezkazilo :D Naopak zase miluju francouzštinu a nedávno jsem byla v Provence a splnila si tak sen. A chci tam zpátky, procestovat celou Francii ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neumím německy ani ň, ale naštěstí mám chytrého přítele. :D Jinak Francii mám taky moc ráda, ujíždím na makronkách a na tom jak jsou francouzky dokonalost sama. :)

      Vymazat
  2. V Berlíne som nikdy nebola, keďže Nemecko zrovna nemusím :D Mám množstvo vyvolených miest napríklad LA, Sydney, Singapur, Hongkong, Peking, Istanbul, NY, Londýn a mohla by som ešte pokračovať :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíš o Londýně a NY mi ani nemluv, tam se potřebuju odstěhovat, ihned!
      Jinak je to nějaký trend, že lidi nemají rádi Německo. :D

      Vymazat
  3. Milá Annadotorg, to jsme na tom stejně. Ať si lidi nechají Paříš, Řím a ostatní metropole, já mám srdce jenom pro Berlín. Navíc se na FriedrichStrasse (snad to píšu dobře, nejsem němčinářka) skvěle a levně nakupuje. Vlastně jako všude v Německu. Lidé jsou milí, ochotní a přijde mi, že Němci a Holanďani jsou jedni z mála, co nás berou jako normální lidi. Zbytek Evropy (i té jižní) nás považuje za lehce primitivní národ někde mezi Sovětským Svazem a Jugoslávií:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Friedrichstrasse a Kurfurstendam jsou dokonalost sama, já miluju třeba Zaru a potkala jsem jich snad 5 během 10 minut :D A jo, je tomu tak jsou ochotní, nám pomáhali lidé na ulici když viděli, že hledáme v mapě a celkově to bylo super. :) Do Holandska chci, ale přítel tam byl už víckrát a chce spíš jinam :D Jinak zbytek evropy nás hlavně považuje za Československo, Rusky mluvící národ. :D (v latinské americe kde jsem vyrůstala to bylo to samé)

      Vymazat
  4. Berlín mám na seznamu... Třeba někdy brzy :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě!! Se Student Agency to není tak drahé ani zdlouhavé :) A hlavně tam hezky nakoupíš spoustu věcí, které tu chybí. (a Zara tam je o dost levnější :D)

      Vymazat

povídejte, přehánějte!